home

CabrioClub a Chrysler LeBaron

Cabrio Meeting
Žacléř 16.-18.6.2006

Tahle fotka vlastně patří až na konec, je z poslední společné vyjížďky k opuštěnému dolu. Část účastníků již odjela, naopak jeden (vůz uprostřed) nečekaně přibyl. Zleva: Caddy, Modrejpes, Kikina, Jéňa, Jirka, Petr, MIchal 306, Hanka, ?, Bobeš, Chrochta

L.D.C. s mladým Chrochta, Bobeš, Michal 306 a L.D.C. rozmlouvají nad Caddyho Eldoradem.

Začínalo se opulentní večeří, na kterou se Caddy snažil nalákat účastníky už dlouhé týdny předem. Večer s promítáním klipů a Bobešova archivu z dob kdy jezdil automobilové soutěže příjemně plynul a ani nám nevadilo, že venku leje. Ráno bylo zataženo.

Žacléř, osada Bobr focení cestou na Pomezky Bobešův skvostný Renault

Když jsme vyráželi na jízdu, alespoň nepršelo a bylo teplo. Občas se ukázalo i slunce, vrcholky Krkonoš ale byly pod mrakem. Na Pomezních boudách jsme vjeli do mlhy a slibované výhledy na polskou stranu si užijeme až napřesrok. Možná.

stoupání na Pomezní boudy
mlha za hranicemi
mlhou do údolí
technická zastávka zase na cestě
(foto Caddy)

A tady už jsme v Polsku. Provoz skoro žádný a jak jsme sjeli s hor, umoudřilo se i počasí. Lidé tu byli nějak bezprostřednější, smáli se a mávali, žádné zamračené pohledy jako u nás. A to je ve vesnicích a městech jako je třeba Kamienna Gora vidět, že ekonomicky to tu nešlo od pádu komunismu tak nahoru jako u nás.

Kamienna Góra
Kamienna Góra, svatební výzdoba
Lubawka, před nádražím
na nádraží v Lubawce opuštěné kolejiště nádraží Lubawka: pusto a prázdno

Nádraží v Lubawce pamatuje lepší časy. Budova opuštěná, okna vymlácená, rezavé koleje zarostlé travou. Pozoruhodné místo. Caddy nám vyprávěl, jak přízračné to tu bylo když tudy projížděl v noci vlakem taženém parní lokomotivou.

samota na nádraží v Lubawce nasedat a jedem!
Orchid ve své Nemesis L.D.C.
krásně zachovalý LeBaron 1988
zpátky v Žacléři
parkování
Michal 306
chutná, panečku! Eichelburg Michal, Jéňa, Kikina, Hanka

Vrátili jsem se z vyjížďky brzy a klubovna se změnila v pařanské doupě, kde se u klávesnice počítače střídali zběsilí jezdci a na plátně bralo zasvé jedno auto za druhým. Škoda hezkého odpoledne, a tak jsme v menší skupince vyrazili do Maršova a po občerstvení (Hance, jak vidíte, chutnalo) jsme dokonce podnikli výstup na Aichelburg v Temném dole. Večer se zase holdovalo obžerství a podnikli jsme virtuální výlet do Indie. Po něm následoval ještě film a tak se šlo spát zase ve tři.

Hanka, Jéňa, Kikina pevnůstka na Stachelbergu 50 metrů pod zemí
šachta, 36m rozestavěné prostory původní posuvné bednění

Než se rozejdeme, ještě trochu kultury. Na kopci mezi Žacléřem a Trutnovem je k vidění zpřístupněná část pohraničního opevnění z 30. let Stachelberg. Pevnůstky nebyly dostavěné a tak je možné padesát metrů pod zemí vidět chodby, jak je na počátku okupace opustili dělníci. Až do 90. let bylo podzemí zatopené vodou.

Caddy nad modelem opevnění před pevnůstkou
před zavřeným dolem Petr
Michal návrat do Žacléře:
Caddy si léčí absťák v LeBaronu
před ubytovnou

Na závěr trocha divočení na place u zavřeného dolu a pak už cesta domů. Poděkování: Caddymu za zorganizování, panu Holubovi za vzornou péči o naše žaludky, všem účastníkům za prima partu.